Přeložka velmi vytížené silnice I/3 z Prahy na Tábor v Olbramovicích na Benešovsku byla slavnostně zprovozněna v pátek 30. září 2022.
Pátek 30. 9. 2022 se zapsal významně do historie obce Olbramovice na Benešovsku, která leží na velmi frekventovaném tahu silnice I/3 z Prahy na České Budějovice. Denně zde projíždělo až 30 tisíc motorových vozidel. Od první myšlenky výstavby obchvatu uplynulo třicet let, tak dlouho trvalo vydání stavebního povolení.
Nový obchvat v délce cca 3,4 km si mohli občané prohlédnout od 10:00 hodin. Na obhlídku se vydali pěšky, na bruslích, nebo ji projeli na kole či koloběžce. A stavba se líbila. Občanům v obci se uleví, prostředí zde bude z hlediska dopravy bezpečnější.
Po 14:00 hodině stavbu oficiálně otevřel premiér ČR Petr Fiala spolu s ministrem dopravy ČR Martinem Kupkou a generálním ředitelem ŘSD ČR Radkem Mátlem. Navečer zde již projížděla první auta.
Ministr dopravy zkonstatoval, že: „Na stavbu místní čekali třicet let, nyní je dokončena za pouhých sedmnáct měsíců. Je to obrovská úleva pro Olbramovice, které trápí enormní dopravní zatížení zejména kamionovou dopravou, která doposud projížděla středem obce.“
„Průjezd obcí Olbramovice byl vzhledem k vysokým dopravním intenzitám již řadu let vážnou dopravní zátěží jak pro řidiče, tak pro místní obyvatele. Původní trasa silnice I/3 dělila Olbramovice na dvě poloviny, což zejména v dopravních špičkách vytvářelo velmi nebezpečné situace pro chodce i řidiče. Chtěl bych tedy poděkovat zhotoviteli, kterému se práci podařilo urychlit a stavbu zprovoznit s půlročním předstihem. Nový obchvat přináší zásadní úlevu místním obyvatelům, a to díky výraznému poklesu dopravy projíždějící obcí a samozřejmě také řidičům, kteří budou moci bezpečně a plynule objet Olbramovice po nové kapacitní komunikaci, která vede mimo zastavěné území,“ tak zhodnotil nový obchvat generální ředitel ŘSD ČR Radek Mátl.
Stavbu obchvatu v hodnotě cca 321 mil. Kč realizoval oblastní závod JIH. Stavba byla tvořena 68 stavebními objekty, ke stěžejním patří jedna úrovňová a jedna mimoúrovňová křižovatka, osm mostních objektů, dvě protihlukové stěny v celkové délce 1200 m, tři vedlejší komunikace a několik polních cest.