Upravit stránku

Místo bylo zprůjezdněno o měsíc dříve oproti plánovanému termínu. S výstavbou bylo započato v březnu roku 2015. Stávající šířkové uspořádání nevyhovující intenzitě dopravy bylo nahrazeno novým jízdním pásem se třemi pruhy a cyklostezkou. Byla vybudována trojice nových mostů vedoucích nad kolejemi a byl prodloužen podchod pod silnicí. K plynulosti dopravy přispěje i okružní křižovatka, která nahradila dosavadní světelnou.

"Na to, že je stavba dlouhá "pouhých" 900 m byla neskutečně složitá. Jsou tu snad všechny sítě a přeložky, pracovalo se nad železničním koridorem, je tu ochranné pásmo dráhy na Chrudim, takže si stavbaři užili," uvedl ředitel pardubické správy ŘSD Bohumil Vébr.

"Stavba pomůže všem řidičům v Pardubicích. Doprava bude plynulejší a bezpečnější. Když jsem přijížděl, viděl jsem, že tu stojí kolona. Ta doufám po otevření úseku zmizí," vyslovil své přání ministr dopravy Dan Ťok.

Stavbu v hodnotě téměř 370 mil. Kč, která probíhala za plného provozu, realizovalo sdružení firem pod vedením společnosti M - SILNICE a.s.